Secció de Psicologia de l’Educació
La Secció de Psicologia de l'Educació està formada per col·legiats i col·legiades que, participant de forma activa en el Col·legi, pretenen acostar-lo a les necessitats i inquietuds que es puguin plantejar els membres de la Secció i que els poden afectar, així com promoure al mateix Col·legi diverses activitats útils i d'interès que facilitin l'exercici professional i ajudin a reforçar les funcions del Col·legi i de la Secció.
Quan parlem d'educació, a més de referir-nos a l'àmbit escolar, que és, per descomptat, una qüestió central, també ens referim a altres camps de l'educació com, per exemple, l'educació per a la salut, la formació ocupacional, l'educació social, la transició del món educatiu al món laboral, etc.
Grups de treball
GT Altes capacitats (GTAC)
GT Bullying i ciberbullying
GT d'Adolescència en crisi
GT Neurociències i educació (interseccions Educació i Neuropsicologia)
GT en Pràctiques Lúdiques en Psicologia (Lleida) (interseccions Clínica, Educació i Neuropsicologia)
GT Psicologia comunitària (transversal Clínica, Intervenció Social i Educació)
GT Psicologia Coaching i Educació (interseccions Coaching i Educació)
GT Salut Planetària i Ambiental (Educació, Neuropsicologia i Social)
GT Psicomotricitat (transversal Educació i Clínica)
GT Neurodiversitat i conducta en l'àmbit educatiu (Girona)
GT Intervenció psicoeducativa (Tarragona)
GT Trastorns de l’aprenentatge i intervenció psicoeducativa
Objectius generals
-
Participar i assessorar en entitats públiques i privades sobre la millora del procés educatiu.
-
Incorporar eines i metodologies innovadores que dinamitzin els processos d’aprenentatge.
-
Oferir formació especialitzada i actualitzada a professionals de l’àmbit educatiu i vetllar pel reconeixement i desenvolupament del rol del psicòleg o psicòloga educatiu.
Objectius específics
-
Visibilitzar la psicologia de l’educació en l’àmbit social.
-
Participar i assessorar a entitats públiques i privades sobre la millora del procés educatiu.
-
Incorporar eines i metodologies innovadores.
-
Oferir formació especialitzada i actualitzada a professionals de l’àmbit educatiu.
-
Vetllar pel reconeixement i desenvolupament del rol del psicòleg o psicòloga educatiu.
-
Continuar amb la formació a professionals de la comunitat educativa: psicòlegs i psicòlogues de l’educació i docents, donant eines que facilitin la seva tasca tutorial.
-
Fomentar la recerca en temàtiques d’intervenció psicoeducativa, (materials pràctics per avaluació i programació).
-
Fer difusió de programes innovadors en psicologia de l’educació.
-
Donar una visió sistemàtica de la intervenció psicoeducativa.
Composició de la Junta de la Secció
Nom | Càrrec |
Olga Piazuelo Ferrer | Presidència |
Mònica Cortés Andreu | Secretaria |
Carme Civit Ruiz | Tresoreria |
Andrés González Bellido | Vocalia |
Leopold Carreras Truñó | Vocalia |
Vanessa Rodríguez Contreras | Vocalia |
Flavio Castiglione Méndez | Vocalia |
Formacions
La Secció organitza periòdicament jornades i cursos d'actualització vàlids per acreditar la formació continuada dels psicòlegs i psicòlogues. La formació de la Secció de Psicologia Educativa es pot consultar prement els següents enllaços:
Formacions de la Secció amb inscripció oberta Formacions de la Secció al canal de Youtube
Sol·licita una supervisió
Requisits per accedir a les supervisions
-
Tenir menys de 10 anys de col·legiació
-
Formació especialitzada reglada en psicologia educativa
-
Formar part de la Secció de Psicologia de l'Educació del COPC
Funcionament servei
S’ha de fer la sol·licitud a través d’aquest botó
-
Si la persona interessada compleix els requisits, es farà arribar les seves dades de contacte al supervisor o supervisora, qui té el compromís de contactar amb la persona interessada abans de quinze dies.
-
Si la persona interessada no compleix els requisits, el COPC i/o la Secció de Psicologia de l'Educació es compromet a fer un breu retorn de les raons per les quals no pot accedir a les supervisions. Alhora, en aquest cas d’incompliment dels criteris, s’oferirà el contacte dels supervisors i supervisores per poder cobrir la necessitat de manera externa, essent en aquest cas el mateix supervisor qui fixarà les condicions de la supervisió i els honoraris fixats.
Acceptacions de la persona supervisada
-
Sol·licitar una supervisió específica i amb dubtes concrets amb caràcter integral (tècnic i metodològic), i poder derivar dubtes a la Comissió Deontològica en cas que calgui el seu criteri.
-
Abonar els honoraris, per als quals s’estableix un límit de cinc sessions de supervisió bonificada per a cada persona supervisora. En cas de voler continuar amb tarifa institucional cal canviar de supervisor o supervisora, o es pot renegociar la nova tarifa entre les parts una vegada s’hagi superat el límit recomanat per la Secció. Els honoraris els paga la persona supervisada directament a la persona supervisora, el Col·legi no intervé en cap tràmit econòmic entre les parts.
-
Rebre un qüestionari final de satisfacció/seguiment amb finalitat de millorar la qualitat del servei i d’obtenir dades generals de funcionament.
Materials de la Secció
- Guia per a la detecció i intervenció educativa en els alumnes amb altes capacitats intel·lectuals
- Avaluació diagnòstica d’altes capacitats intel·lectuals. Document informatiu per a les famílies.
-
Resolució ENS/1546/2013, de 10 de juliol, d'atenció educativa a l'alumnat amb altes capacitats.
Com a psicòleg o psicòloga col·legiat pots
inscriure't a la Secció de Psicologia de l’Educació. Fer-ho et permet sol·licitar la participació en els seus grups de treball, organitzar activitats de formació i participar a les assemblees i reunions de la Secció. A més, rebràs el butlletí informatiu de la Secció, de periodicitat bimensual, amb tota la informació sobre activitats, formacions i convocatòries de l'àmbit professional.
D'altra banda, com a col·legiat o col·legiada també pots inscriure't a les divisions professionals del Consejo General de la Psicología de España ( www.cop.es ). Per fer-ho cal estar donat d’alta, prèviament, a la secció del COPC corresponent.