Servei d'Informació Mediadora (SIM)
T'ajudem a cercar solucions als conflictes
Veïnals
Sorolls, obres, humitats, animals, aparcaments, arbres, antenes, mitjaneres, malentesos, deutes comunitat, convivència
Separacions / divorcis
Elaborar plans de parentalitat, comunicació sobre els fills, pensions d’aliments, repartició de patrimoni, repartició de deutes, consensuar decisions (sobre escola, institut, extraescolars, salut, religió, etc.)
Familiars
Herències, negocis familiars, cura de familiars dependents (progenitors grans, germans discapacitats, entre d’altres)
Laborals
Relacions entre companys, entre supervisors i treballadors, acomiadaments
Escolars
Convivència entre alumnes, pares i/o mares de l’AMPA, membres de l’equip docent
Què és el Servei d'Informació Mediadora (SIM) del COPC?
El Servei d'Informació Mediadora (SIM) del COPC posa a l'abast de la ciutadania la informació necessària per optar, de manera lliure i informada, una mediació en qualsevol situació conflictiva.
La sessió informativa és gratuïta i la condueixen psicòlegs i psicòlogues mediadors que assessoren sobre qualsevol dels àmbits de la mediació: escolar, laboral, familiar, separacions, etc.
Els psicòlegs i psicòlogues poden orientar-te sobre la possibilitat de dur a terme una mediació, informar-te de la mediació i de les seves característiques i formalitzar la teva sol·licitud.
El SIM és col·laborador del Centre de Mediació de Dret Privat de Catalunya de la Generalitat de Catalunya.
Per què optar per una mediació?
-
És una alternativa a la via judicial per a la resolució de conflictes amb menys costos emocionals, temporals i econòmics.
-
Permet solucions a mida, ajustades a les necessitats de les persones implicades.
-
Augmenta el grau de satisfacció i la probabilitat de compliment dels acords assolits.
-
Es basa en principis de confidencialitat, voluntarietat i imparcialitat
Els psicòlegs i psicòlogues mediadors aporten un valor afegit a la mediació
-
Els i les professionals del punt SIM són psicòlegs i psicòlogues amb formació i experiència en mediació.
-
Com a professionals de la psicologia tenen una base sòlida en la comunicació interpersonal, element central en la resolució de conflictes.
-
Coneixen i treballen amb metodologies concretes de la psicologia, la conflictologia i la mediació.
-
Tenen coneixements sobre el marc legal, els tipus de conflictes i l’àmbit en què treballen.
-
Tenen habilitats d’empatia i gestió de les relacions personals.
-
Estan acostumats a utilitzar les preguntes per ajudar a transformar els conflicte.
On puc informar-me gratuïtament sobre la mediació?
Per a més informació o per sol·licitar una cita gratuïta pots contactar per correu electrònic o per telèfon directament amb el Servei d'Informació Mediadora (SIM) de Barcelona, Girona, Lleida i Tarragona.
Servei d'Informació Mediadora (SIM) del COPC a Barcelona
Carrer Rocafort, 129
08015 Barcelona
Telèfon: 932 478 650 ext 1401
seccio@copc.cat
Servei d'Informació Mediadora (SIM) de la Delegació Territorial de Girona
Passatge Farinera Teixidor, 1
17005 Girona
Telèfon: 972 222 710
copc.gi@copc.cat
Servei d'Informació Mediadora (SIM) de la Delegació Territorial de Lleida
Carrer Acadèmia, 14, 4t
25002 Lleida
Telèfon: 973 230 437
copc.ll@copc.cat
Servei d'Informació Mediadora (SIM) de la Delegació Territorial de Tarragona
Av. Ramón y Cajal, 11, 1r 2a
43001 Tarragona
Telèfon 977 214 102
copc.t@copc.cat