En el marc de l'escola inclusiva, la utilització de la música i tot tipus d'experiències musicals, per a restaurar i mantenir i/o millorar la salut física i psíquica de les persones (American Music Therapy Association, AMTA, 2005), pot ser de gran utilitat. Les necessitats i les demandes dels docents davant alumnes que no responen al funcionament ordinari dels centres educatius són moltes i creixents. La importància que l'adolescent ofereix a la música en la seva vida, i el caràcter poc invasiu de la música com a element terapèutic, converteixen a la musicoteràpia en una eina molt apropiada per al treball amb aquest col·lectiu.
En la proposta formativa es donaran a conèixer diferents experiències portades acabo en centres públics de secundària dins de l'horari escolar i realitzades per un professional que desenvolupa la funció d'orientador educatiu.
Dins de les funcions com a docent en aquesta especialitat, s'inclou l'atenció a l'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
S'oferirà també la possibilitat de debatre a generar un espai de reflexió entorn a les diferents maneres d'atendre la diversitat escolar.
Moderadora: Emma Plana.
---------------------
En el marco de la escuela inclusiva, la utilización de la música y todo tipo de experiencias musicales, para restaurar y mantener y/o mejorar la salud física y psíquica de las personas (American Music Therapy Association, AMTA, 2005), puede ser de gran utilidad. Las necesidades y las demandas de los docentes ante alumnos que no responden al funcionamiento ordinario de los centros educativos son muchas y crecientes. La importancia que el adolescente ofrece a la música en su vida, y el carácter poco invasivo de la música como elemento terapéutico, convierten a la musicoterapia en una herramienta muy apropiada para el trabajo con este colectivo.
En la propuesta formativa se darán a conocer diferentes experiencias llevadas acabo en centros públicos de secundaria dentro del horario escolar y realizadas por un profesional que desarrolla la función de orientador educativo.
Dentro de las funciones como docente en esta especialidad, se incluye la atención al alumnado con necesidades específicas de suportes educativo.
Se ofrecerá también la posibilidad de debatir en generar un espacio de reflexión entorno a las diferentes maneras de atender a la diversidad escolar.
Moderadora: Emma Plana.