Curs: Intervenció psicològica en Asperger-TEA
INFORMACIÓ IMPORTANT PER REALITZAR LA INSCRIPCIÓ
Si ets NOU usuari o usuària no col·legiat:- Primer, has de registrar-te mitjançant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció amb les dades d'accés creades en el registre.
Si ets persona col·legiada o usuari/ària ja registrat/ada:
- Primer, inicia sessió a la teva àrea privada clicant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció.
Curs: Intervenció psicològica en Asperger-TEA
> Curs
> Híbrid
> Junta Territorial
Proporcionarà als participants una comprensió integral dels Trastorns de l'espectre Autista amb graus de Suport 1 i 2 (antic diagnòstic Asperger) i les habilitats necessàries per a abordar les necessitats de les persones amb aquesta condició. Al llarg de diversos mòduls, el curs abasta aspectes clau del TEA, incloent-hi la conceptualització del trastorn, la identificació i intervenció en àrees com la comunicació, la interacció social, els comportaments repetitius, els desafiaments emocionals i l'autonomia. Els participants aprendran a establir objectius terapèutics específics i a aplicar estratègies efectives per a promoure el benestar i el desenvolupament de les persones amb diagnòstic TEA. El curs està dissenyat per a professionals de la psicologia interessats a comprendre i donar Suport terapèutic a les persones amb TEA.
Professionals de la psicologia i salut mental que en la seva pràctica professional tractin amb persones amb autisme (graus 1 i 2)
Objectius Generals:
Capacitar als participants per a comprendre, avaluar i abordar de manera terapèutica i eficaç les dificultats específiques que enfronten les persones TEA en les àrees de comunicació, interacció social, comportament, emocions i autonomia. En finalitzar el curs, els participants estaran preparats per a aplicar estratègies terapèutiques adequades i promoure el benestar de les persones amb TEA, així com per a establir i seguir objectius terapèutics clars.
Objectius Específics:
Mòdul 1: Conceptualització del TEA i establiment d'objectius terapèutics
• Comprendre les característiques fonamentals del Trastorn de l'Espectre Autista (TEA).
• Identificar i descriure els principals desafiaments que enfronten les persones amb TEA en termes de comunicació, interacció social i comportament.
• Establir objectius terapèutics clars i específics per a abordar les necessitats individuals de les persones amb TEA.
• Reconèixer i superar les dificultats comunes que sorgeixen durant la intervenció en TEA.
• Desenvolupar habilitats terapèutiques necessàries, com a empatia, comunicació efectiva i adaptabilitat.
Mòdul 2: Identificació i intervenció davant les alteracions en l'àmbit de la comunicació i la interacció social, en la inflexibilitat i els patrons de conducta i interessos repetitives.
- En l'àmbit de la comunicació i la interacció social:
• Comprendre la teoria de la ment i la seva rellevància en les dificultats socials i de comunicació i desenvolupar estratègies per a promoure el desenvolupament d'habilitats soci-comunicatives i la integració social.
• Fomentar l'establiment de relacions amb iguals i amistats.
- En la inflexibilitat i els patrons de conducta i interessos repetitius:
• Identificar conductes repetitives i el seu impacte en el funcionament social, escolar i laboral.
• Diferenciar conductes repetitives associades al TEA d'altres condicions.
• Aplicar estratègies d'intervenció efectives per a abordar comportaments repetitius.
Mòdul 3: Identificació i intervenció davant els reptes emocionals.
• Identificar problemes emocionals específics en persones amb TEA.
• Adaptar l'entorn per a promoure el benestar emocional de les persones amb TEA.
• Aplicar estratègies per a ajudar a les persones amb TEA a identificar, expressar i regular les seves emocions.
Mòdul 4: Identificació i intervenció davant els reptes de comportament i autonomia.
• Identificar els orígens dels problemes de comportament en persones amb TEA.
• Diferenciar entre conductes desafiadores i alteracions conductuals.
• Implementar enfocaments proactius en la gestió de comportaments.
• Aplicar estratègies d'intervenció per a abordar problemes de comportament i promoure l'autonomia en persones amb TEA.
- Mòdul 1: Conceptualització del TEA i establiment d'objectius terapèutics
o Conceptualització del trastorn.
o Establiment dels objectius terapèutics.
o Dificultades existents durant la intervenció
o Habilitats terapèutiques necessàries.
- Mòdul 2: Identificació i intervenció davant de les alteracions en l'àmbit de la comunicació i la interacció social, en la inflexibilitat i els patrons de conducta i interessos repetitives.
En l'àmbit de la comunicació i la interacció social:
o Teoria de la ment i dificultats derivades en l'esfera social i comunicativa
o Relació amb iguals i desenvolupament d'amistat
o Estratègies per desenvolupar habilitats sòcio-comunicatives i la integració social
En la inflexibilitat i els patrons de conducta i interessos repetitives:
o Conductes repetitives i interferència en el desenvolupament social, escolar i laboral
o Relació entre els comportaments repetitius i el funcionament executiu
o Claus per diferenciar conductes repetitives d'altres trastorns
o Estratègies principals d'intervenció
- Mòdul 3: Identificació i intervenció davant dels reptes emocionals.
Davant dels problemes emocionals
o Identificar i delimitar els problemes emocionals
o Adaptar l'entorn per afavorir el benestar de la persona amb TEA
o Estratègies per identificar, expressar i regular les emocions
- Mòdul 4: Identificació i intervenció davant dels reptes de comportament.
Davant dels problemes de comportament + autonomia
o Claus per identificar un problema de conducta i quin és el seu origen
o Diferències entre conducta desafiant i alteració conductual
o Enfocament proactiu versus enfocament reactiu
o Estratègies principals d'intervenció
Lidia Argumosa. Graduada en Psicologia (Universitat de Salamanca, 2014) i Màster en Psicologia General Sanitària (Universitat Rovira i Virgili, 2016). Formació específica en intervenció psicològica i diagnòstic en l'àmbit de l'autisme. Des de 2016, forma part de l'equip terapèutic de l'Associació Aspercamp, sent des de 2021 coordinadora de l'oci terapèutic. Desenvolupa l'activitat en l'àmbit clínic mitjançant intervenció cognitiu-conductual individual i grupal en nens, adolescents i adults. Ha dissenyat i implementat grups de suport a famílies i adults amb diagnòstic d'autisme, oci terapèutic per a adolescents, així com també formació a familiars, docents i altres professionals de l'àmbit sanitari.
Cristina Collado. Psicòloga de l'Associació Asperger TEA del Camp de Tarragona (ASPERCAMP) des de l'any 2016 desenvolupant intervenció cognitiu-conductual individual i grupal en infants, adolescents i adults; programes de suport i oci per a adults; formacions a famílies, docents i altres professionals de la salut mental; tallers de pares i avaluacions diagnòstiques. Membre de la Mesa de Mujeres de l'Associació española de profesionales del autismo (AETAPI). Una de les autores d'un dels capítols del llibre "Mujeres y autismo. La identidad camuflada" (2022). Llicenciada en psicologia (Universitat Rovira i Virgili, 2013), especialista en educació i teràpia psicomotriu (2016). Formació especialitzada en intervenció psicològica i diagnòstic en l'àmbit de l'autisme.
Oriol Milà. Psicòleg en l'associació Asperger - TEA del Camp de Tarragona (ASPERCAMP). Participació programa PROCARE: Protocol unificat pel tractament transdiagnòstic dels trastorns emocionals en nens i adolescents. Experiència pràctica en l'àmbit de neuropsicologia. Graduat en psicologia. (URV). Màster de psicologia general sanitària. (URV). Acreditació per l'administració de l'ADI-R i ADOS-2.
Sessió 1
DATA
19 de febrer de 2024
9:30h -
12:30h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 2
DATA
26 de febrer de 2024
9:30h -
12:30h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 3
DATA
4 de març de 2024
9:30h -
12:30h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 4
DATA
11 de març de 2024
9:30h -
12:30h
DURADA
3 h
MODALITAT
Híbrid
UBICACIÓ
Híbrida (Online i Presencial)
Formació en modalitat híbrida. En el procés d’inscripció podrà escollir matricular-se en format online o en format presencial:
En el cas d’escollir el format presencial, haurà d’anar presencialment a la seu del COPC de Tarragona (c/ Ramón y Cajal, 11 1-3).
En el cas d'escollir el format online, haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.