La Biblioteca del COPC augmenta el seu fons bibliogràfic contínuament per respondre a les necessitats dels col·legiats i col·legiades. El pressupost que el Col·legi destina a eixamplar la quantitat de recursos està establert, argumentat i prioritzat per les tècniques de la biblioteca, i inclou també al compra de tests per tal que els psicòlegs i psicòlogues col·legiats s'hi puguin familiaritzar abans d'usar-los.
Aquesta setmana, la biblioteca de la Delegació Territorial de Lleida augmenta el seu fons amb 10 tests més, que ara us presentem. Properament, a més, se n'incorporaran de nous. Mantingueu-vos-en al dia!
Relació de tests psicològics incorporats a la biblioteca de la Delegació Territorial de Lleida

ADI-R. Entrevista para el Diagnóstico del Autismo - Revisada (b)
Edat: edat mental major de 2 anys.
Temps d’aplicació: entre 1½ hores i 2½ hores.
Finalitat : Completa entrevista estructurada per diagnosticar els trastorns de l'espectre autista.

AVE. Acoso y Violencia Escolar (a)
Edat: de 7 a 18 anys (de 2n de Primària a 2n de Batxillerat). Temps d’aplicació: de 25 a 35 minuts aproximadament.
Finalitat : Avaluació de la violència i l'assetjament psicològic i físic a l'entorn escolar mitjançant la valoració dels factors de risc més freqüents i els danys més significatius que habitualment apareixen en els nens assetjats.
Finalitat : Avaluació de la violència i l'assetjament psicològic i físic a l'entorn escolar mitjançant la valoració dels factors de risc més freqüents i els danys més significatius que habitualment apareixen en els nens assetjats.

AF-5. Autoconcepto Forma-5 (b)
Edat: des dels 10 anys fins a adults (a partir de 5è d'Educació Primària).
Temps d’aplicació: aproximadament entre 10 i 15 minuts.
Finalitat: Avalua diferents aspectes de l'autoconcepte a adolescents i adults.

EDI-3, EDI-3- RF Inventario de Trastornos de la Conducta Alimentaria (c)
Edat: Mostres clíniques: de 12 anys en endavant. Mostres no clíniques: de 10 anys en endavant.
Temps d’aplicació: variable, aproximadament 20 minuts. Finalitat Instrument d'avaluació dels trets i els constructes psicològics que s'han mostrat clínicament més rellevants en persones amb trastorns de la conducta alimentària (TCA).

ISRA. Inventario de Situaciones y Respuestas de Ansiedad (b)
Edat: a partir de 16 anys.
Temps d’aplicació: variable, 50 minuts aproximadament. Finalitat: Avaluació de respostes Cognitives, Fisiològiques i Motores davant de diferents situacions; i avaluació d'àrees situacionals o trets específics: ansietat davant de l'avaluació, ansietat interpersonal, ansietat fòbica i ansietat davant de situacions habituals o de la vida quotidiana.

M-WCST. Test de Clasificación de Tarjetas de Wisconsin - Modificado (c)
Edat : de 18 a 90 anys.
Temps d’aplicació: entre 10 i 15 minuts aproximadament. Finalitat : Avaluació neuropsicològica de diversos components de les funcions executives, com ara el raonament abstracte, la formació de categories, la capacitat per canviar d'estratègia cognitiva de manera flexible i la presència de conductes perseveratives.

LSB-50. Listado de Síntomas Breve (b)
Edat: Adults
Temps d’aplicació: variable, entre 5 i 10 minuts.
Finalitat : Qüestionari clínic per a la valoració clara, precisa i ràpida de símptomes psicològics i psicosomàtics, oferint puntuacions diferenciades per a les principals dimensions psicopatològiques.

BRIEF®-2. Evaluación Conductual de la Función Ejecutiva-2 (b)
Edat: de 5 a 18 anys.
Temps d’aplicació: 10 minuts aproximadament.
Finalitat: Prova de referència per avaluar les funcions executives per part de pares, mares i professors.

BYI-2 , Inventarios de Beck para niños y adolescentes-2
Edat: De 7 anys a 18 anys i 11 mesos
Temps d’aplicació: Entre 5 i 10 minuts per inventari
Finalitat : Cinc inventaris autoaplicats breus per avaluar depressió, ansietat, ira, conducta disruptiva i autoconcepte en nens i adolescents.

BAI, Inventario de Ansiedad de Beck
Edat: Des dels 17 anys
Temps d’aplicació: de 5 a 10 minuts
Finalitat : Avaluació breu de l'existència i la severitat de símptomes d'ansietat.