Curs: Formació per a Orientadors Educatius en els centres de Secundària. Curs 2023-2024
INFORMACIÓ IMPORTANT PER REALITZAR LA INSCRIPCIÓ
Si ets NOU usuari o usuària no col·legiat:- Primer, has de registrar-te mitjançant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció amb les dades d'accés creades en el registre.
Si ets persona col·legiada o usuari/ària ja registrat/ada:
- Primer, inicia sessió a la teva àrea privada clicant aquest enllaç.
- Posteriorment, torna a la pàgina de l'activitat per fer la inscripció.
Curs: Formació per a Orientadors Educatius en els centres de Secundària. Curs 2023-2024
> Curs
> Online
> Formació
Vols fer d’orientador educatiu en un centre de secundària? Vols saber quines són les seves tasques i funcions?
El COPC ofereix un curs pràctic per aprofundir en el rol i funcions de l’orientador/a educatiu.
Modalitat: curs en línia, amb sessions d’aula virtual i treball personal amb orientacions i materials a través del classroom.
* La metodologia de treball serà proactiva, centrada en situacions i exemples pràctics, tot generant espais de reflexió i de debat per ajudar a fer la transferència a la pràctica educativa i a la realitat dels centres educatius. Videoconferències, materials, recursos i orientacions a través del classroom del curs.
Curs reconegut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya com a activitat de formació permanent.
El curs s'adreça a professionals de la psicologia, que vulguin conèixer les funcions, competències i responsabilitats del perfil professional d’orientador/a educatiu/va i que volen aprofundir en els coneixements necessaris per exercir en aquest àmbit d’actuació.
El curs pretén donar un aprenentatge per a la pràctica del dia a dia de l’orientador/a educatiu/va a través del coneixement del seu rol, competències, funcions i responsabilitats.
Conèixer les funcions de l’orientador educatiu dins el centre així com, les relacions i coordinació necessària amb la resta de professionals.
Saber de la importància de la coordinació amb altres entitats en funció de les necessitats detectades en l’alumnat.
Com derivar en cas de necessitat i quins recursos existeixen.
Conèixer com assessor a famílies amb diferents realitats socials.
Com detectar-ho i com gestionar-ho. Saber avaluar les competències curriculars i les característiques individuals dels alumnes.
Analitzar els recursos i eines a utilitzar en funció de les diferents situacions (NEE, atenció a la diversitat ) i saber adaptar-les en funció de la realitat del moment. Detecció, disseny, seguiment i avaluació dels programes individualitzats.
Nou currículum i l’avaluació a la secundària.
Tasques i funcions de l’orientador/a educatiu/va.
Marc normatiu de referència.
Fonaments psicopedagògics i documents normatius/legislatius.
Àmbits d’actuació i d’intervenció del professorat d’orientació educativa en un Institut i en un EAP.
Exemplificació i simulació de situacions reals: comprendre’n la finalitat i buscar alternatives de resolució per posar-les en pràctica, si fos el cas.
Elisenda Sendra. Psicòloga. Postgrau en Educació prosocial de les Emocions, actituds i valors UAB. Postgrau Especialista en el Tractament psicopedagògic de la diversitat escolar UAB. Docent en el Màster d’Intervenció i Assessorament psicopedagògic per a professionals (UAB). Docent en el Màster de Psicologia COPC-ISEP. Docent Màster Psicologia de l’Educació (ISEP). Professora d'orientació educativa del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya des de 2008. Cap de departament d'orientació educativa de l'Institut Torrent dels Alous. Cap de departament orientació educativa en diferents instituts d'ensenyament secundari. Formadora d'oposicions en diferents centres i institucions com l'acadèmica Fòrum, COPC i Opos.cat entre d'altres. Formadora de formadors a diferents escoles d'estiu com Rosa Sensat, ICE UAB, ICE UB i l' ICE Pompeu Fabra entre d'altres. Professora en diferents màsters i postgraus d'Educació en diferents centres i institucions entre elles ISEP. Publicacions i creació de materials relacionats amb la TEI, tutoria i orientació acadèmica i professional.
Sessió 1
DATA
16 d’octubre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 2
DATA
23 d’octubre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 3
DATA
6 de novembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 4
DATA
13 de novembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 5
DATA
20 de novembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 6
DATA
27 de novembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 7
DATA
11 de desembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 8
DATA
18 de desembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 9
DATA
8 de gener de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 10
DATA
15 de gener de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 11
DATA
22 de gener de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 12
DATA
29 de gener de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 13
DATA
5 de febrer de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 14
DATA
12 de febrer de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 15
DATA
19 de febrer de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 16
DATA
26 de febrer de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 17
DATA
4 de març de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 18
DATA
11 de març de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 19
DATA
18 de març de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Sessió 20
DATA
25 de març de 2024
18:00h -
21:00h
DURADA
3 h
MODALITAT
Online
UBICACIÓ
Online
Modalitat: curs en línia, amb sessions d’aula virtual i treball personal amb orientacions i materials a través del classroom.
Les persones inscrites hauran de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
Avaluació satisfactòria mitjançant un qüestionari de satisfacció i avaluació d'assoliment mitjançant un qüestionari d'assoliment.
Requisits de certificació: Assistència al 80% de les hores i realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
Curs reconegut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya com a activitat de formació permanent.