Curs: Formació per a Orientadors Educatius en els centres de Secundària. Curs 2023-2024
INFORMACIÓN IMPORTANTE PARA REALIZAR LA INSCRIPCIÓN
Si eres NUEVO/A usuario/a no colegiado/a:- Primero, tienes que registrarte mediante este enlace.
- Posteriormente, vuelve a la página de la actividad para hacer la inscripción con los datos de acceso creados en el registro.
Si eres persona colegiada o usuario/a ya registrado/a:
- Primero, inicia sesión en tu área privada clicando este enlace.
- Posteriormente, vuelve a la página de la actividad para hacer la inscripción.
Curs: Formació per a Orientadors Educatius en els centres de Secundària. Curs 2023-2024
> Curs
> Online
> Formació
Vols fer d’orientador educatiu en un centre de secundària? Vols saber quines són les seves tasques i funcions?
El COPC ofereix un curs pràctic per aprofundir en el rol i funcions de l’orientador/a educatiu.
Modalitat: curs en línia, amb sessions d’aula virtual i treball personal amb orientacions i materials a través del classroom.
* La metodologia de treball serà proactiva, centrada en situacions i exemples pràctics, tot generant espais de reflexió i de debat per ajudar a fer la transferència a la pràctica educativa i a la realitat dels centres educatius. Videoconferències, materials, recursos i orientacions a través del classroom del curs.
Curs reconegut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya com a activitat de formació permanent.
El curs s'adreça a professionals de la psicologia, que vulguin conèixer les funcions, competències i responsabilitats del perfil professional d’orientador/a educatiu/va i que volen aprofundir en els coneixements necessaris per exercir en aquest àmbit d’actuació.
El curs pretén donar un aprenentatge per a la pràctica del dia a dia de l’orientador/a educatiu/va a través del coneixement del seu rol, competències, funcions i responsabilitats.
Conèixer les funcions de l’orientador educatiu dins el centre així com, les relacions i coordinació necessària amb la resta de professionals.
Saber de la importància de la coordinació amb altres entitats en funció de les necessitats detectades en l’alumnat.
Com derivar en cas de necessitat i quins recursos existeixen.
Conèixer com assessor a famílies amb diferents realitats socials.
Com detectar-ho i com gestionar-ho. Saber avaluar les competències curriculars i les característiques individuals dels alumnes.
Analitzar els recursos i eines a utilitzar en funció de les diferents situacions (NEE, atenció a la diversitat ) i saber adaptar-les en funció de la realitat del moment. Detecció, disseny, seguiment i avaluació dels programes individualitzats.
Nou currículum i l’avaluació a la secundària.
Tasques i funcions de l’orientador/a educatiu/va.
Marc normatiu de referència.
Fonaments psicopedagògics i documents normatius/legislatius.
Àmbits d’actuació i d’intervenció del professorat d’orientació educativa en un Institut i en un EAP.
Exemplificació i simulació de situacions reals: comprendre’n la finalitat i buscar alternatives de resolució per posar-les en pràctica, si fos el cas.
Elisenda Sendra. Psicòloga. Postgrau en Educació prosocial de les Emocions, actituds i valors UAB. Postgrau Especialista en el Tractament psicopedagògic de la diversitat escolar UAB. Docent en el Màster d’Intervenció i Assessorament psicopedagògic per a professionals (UAB). Docent en el Màster de Psicologia COPC-ISEP. Docent Màster Psicologia de l’Educació (ISEP). Professora d'orientació educativa del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya des de 2008. Cap de departament d'orientació educativa de l'Institut Torrent dels Alous. Cap de departament orientació educativa en diferents instituts d'ensenyament secundari. Formadora d'oposicions en diferents centres i institucions com l'acadèmica Fòrum, COPC i Opos.cat entre d'altres. Formadora de formadors a diferents escoles d'estiu com Rosa Sensat, ICE UAB, ICE UB i l' ICE Pompeu Fabra entre d'altres. Professora en diferents màsters i postgraus d'Educació en diferents centres i institucions entre elles ISEP. Publicacions i creació de materials relacionats amb la TEI, tutoria i orientació acadèmica i professional.
Sessió 1
FECHA
16 de octubre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 2
FECHA
23 de octubre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 3
FECHA
6 de noviembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 4
FECHA
13 de noviembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 5
FECHA
20 de noviembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 6
FECHA
27 de noviembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 7
FECHA
11 de diciembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 8
FECHA
18 de diciembre de 2023
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 9
FECHA
8 de enero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 10
FECHA
15 de enero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 11
FECHA
22 de enero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 12
FECHA
29 de enero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 13
FECHA
5 de febrero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 14
FECHA
12 de febrero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 15
FECHA
19 de febrero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 16
FECHA
26 de febrero de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 17
FECHA
4 de marzo de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 18
FECHA
11 de marzo de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 19
FECHA
18 de marzo de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Sessió 20
FECHA
25 de marzo de 2024
18:00h -
21:00h
DURACIÓN
3h
MODALIDAD
Online
UBICACIÓN
Online
Modalitat: curs en línia, amb sessions d’aula virtual i treball personal amb orientacions i materials a través del classroom.
Les persones inscrites hauran de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.
Avaluació satisfactòria mitjançant un qüestionari de satisfacció i avaluació d'assoliment mitjançant un qüestionari d'assoliment.
Requisits de certificació: Assistència al 80% de les hores i realització de totes les tasques de manera satisfactòria.
Curs reconegut pel Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya com a activitat de formació permanent.