Hi ha diverses discapacitats i malalties poc freqüents que, en cursar amb diferents discapacitats, segons el grau i afectació d’aquestes, es converteixen en una pluridiscapacitat on la valoració de coeficient intel·lectual o de la capacitat i les habilitats resulten difícils d'extreure. Això fa que moltes vegades es prioritzi l'aspecte més sociosanitari o de cures i menys la capacitat de la persona.
Com podem donar cabuda a les necessitats, adaptacions, noves maneres de fer i experiències envers la millora de l’avaluació i intervenció psicopedagògica?
En parlarem a la jornada L'exploració i la valoració psicopedagògica en la pluridiscapacitat. Eines, dificultats i necessitats que té per objectiu apropar-se al col·lectiu de les persones amb pluridiscapacitat amb apunts sobre la recerca, les bones pràctiques psicoeducatives i les vivències de vida.
L'esdeveniment, organitzat per la Secció de Psicologia de la Intervenció Social i el Grup de Treball Psicologia i discapacitat, es celebrarà el dia 20 d'abril a les 17 h en modalitat presencial, a la seu central del COPC a Barcelona.
Pots inscriure't a la jornada aquí i consultar els i les ponents de la sessió.
A continuació, presentem el programa de la jornada:
17.00 - 17:15 h
Presentació i context de la jornada a càrrec de Vanessa Fuentes, membre del GT Psicologia i Discapacitat del COPC.
17.15 - 18.15 h
Conferència marc a càrrec de Miquel Aguilar, neuròleg.
18.15 - 20.15 h
Bones pràctiques professionals a càrrec de:
Roser Pueyo, coordinadora del grup Neuropsicologia de la paràlisi cerebral de la UB.
Irene Pérez, de NEXE Fundació.
Professional del Centre Balmes.
Àngels Alda, del Centre de dia Esclat.
20.15 - 20.30 h
Cloenda a càrrec de Eduardo Brignani, coordinador del GT Psicologia i discapacitat del COPC.
T'hi esperem!