f

Nova normativa sobre accessibilitat que afecta les sol·licituds d'autorització de consultes i centres sanitaris

La normativa per a noves llicències no serà efectiva fins el dia 1 de setembre de 2024. Consulta les recomanacions del COPC al respecte.

El passat dia 30 de novembre de 2023 es va publicar al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya el Decret 209/2023, de 28 de novembre, que aprova el nou Codi d‘accessibilitat per la que s’actualitzen les taules d’accessibilitat als espais i edificacions de Catalunya i es desplega la Llei 13/2014, d’accessibilitat.

Aquesta normativa va entrar en vigor el passat dia 1 de març de 2024, però en relació a la seva aplicació efectiva cal tenir en compte allò que disposa la disposició transitòria, en els següents termes:

  1. Les sol·licituds de llicències i autoritzacions, els comunicats d'obres i altres tràmits administratius assimilables que s'hagin presentat abans dels sis (6) mesos posteriors a l'entrada en vigor d'aquest Decret, es regeixen per la normativa anterior.

  2. Els projectes visats abans de l'entrada en vigor d'aquest Decret es regeixen per la normativa aplicable en el moment del visat, sempre que la sol·licitud de llicència corresponent, el comunicat d'obres o l'inici de la tramitació administrativa que correspongui s'hagi efectuat en un termini de fins a dotze (12) mesos des de la data d'entrada en vigor d'aquest Decret.

Per tant, per a noves llicències o autoritzacions no serà efectiva fins el dia 1 de setembre de 2024.

Des del Departament de Salut no han fet saber encara les novetats que suposa aquesta nova normativa respecte les exigències de les consultes i centre sanitaris. 

Per aquest motiu, des del COPC, fem les següents recomanacions a qui vulgui presentar una sol·licitud d’autorització de consulta o centre sanitari:

  1. Si podeu, presenteu les noves sol·licituds d’autorització abans del dia 1 de setembre de 2024 ja que es regeixen per la normativa anterior.

  2. Qui vegi que no arriba a aquesta data, el millor serà que paralitzi les gestions prèvies a la presentació de sol·licitud (lloguer o compra d’immobles, obres d’adequació, etc.), fins que estiguin aclarits aquests aspectes i puguem informar adequadament de les novetats. 

Comparteix

f

El Col·legi publica la memòria d'activitat de 2023
El document recull les accions dutes a terme durant l'any i comparteix la gestió del pressupost anual de l'entitat. Enguany també se'n presenta un resum en format audiovisual.