Ahir dia 27 d’abril de 2022 la Junta de Govern del COPC va celebrar la Junta General Ordinària i Junta General Extraordinària del 27 d’abril. En aquesta ocasió, i per primera vegada, la sessió es va dur a terme en format tant telemàtic com presencial, implementant la votació online per a totes les persones participants.
Durant la sessió de la Junta General Extraordinària (JGE) es van presentar i aprovar tots els punts de l’ordre del dia: acta de la Junta General Extraordinària anterior (Extraordinària 30/06/2021), Reglament Marc de les Delegacions Territorials, proposta de les assignacions als membres de les Juntes Rectores de les Delegacions Territorials i nomenament de nous membres Comissió Deontològica.
En relació amb els objectes tractats durant l’assemblea, els diferents membres de la Junta de Govern encarregats de realitzar l’exposició dels diferents punts van voler compartir algunes valoracions amb les persones assistents.
Jaume Celma, president de la Delegació Territorial de Lleida i vocal de la Junta de Govern, responsable de realitzar la presentació del Reglament Marc de les Delegacions Territorials, va exposar la necessitat de regular el funcionament i les dinàmiques de treball de les tres delegacions i va compartir la justificació de la proposta.
Per la seva part, la presidenta de la Delegació Territorial de Tarragona i vocal de la Junta de Govern Eva Llatser va presentar la proposta de les assignacions de membres de les juntes rectores, explicant als i les assistents el perquè de la proposta. Tal com va detallar Llatser: “la necessitat va sortir en una de les assemblees quan una persona col·legiada va mencionar la diferència en les atribucions a membres de junta de diferents territoris amb la mateixa tasca i mateix rol, i es van plantejar una sèrie de propostes que es va materialitzar en la proposta actual [...] no es modifiquen les atribucions de presidents i presidentes i s’ajusten les assignacions de perfils amb el mateix rol”.
Finalment, Òscar Pino, vocal i comissionat de recerca i universitats de la Junta de Govern va presentar les persones nomenades com a nous membres de la Comissió Deontològica. Per una banda, Àlex Gaya expert en gestió de conflictes i mediació COPC, membre del Projecte Pilot de Coordinació de Parentalitat del Centre de Mediació de Catalunya i actual psicòleg de l’Equip d'Atenció a la Infància i Adolescència del Baix Llobregat i coordinador grup de treball Coordinació de Parentalitat del COPC. I, per l’altra, Natàlia Balcells, psicòloga, llicenciada en criminologia (UAB), màster oficial en “Psicopatología Legal, Forense y Criminológica” (UIC), postgrau Criminologia Forense: Peritatge Penal (UB) Títol d'Expert Internacional en psicologia forense, per l’AEPC i actual psicòloga forense a "l'Equip d'Assessorament Tècnic en Àmbit de Famílies EATAF".
Així mateix, durant la sessió de la Junta General Ordinària (JGO) els punts tractats i aprovats van ser els següents: acta de la Junta General Ordinària anterior (Ordinària 15/12/2021), informe de la Junta de Govern gener-abril 2022, memòria d’activitats corresponents a l’any 2021 i estats comptables corresponents a l’any 2021.
Guillermo Mattioli, degà del COPC, va compartir durant la seva exposició les dades més rellevants de serveis del primer trimestre, entre les quals destaquen: la disminució de les baixes col·legials registrades durant el primer trimestre de 2022 en un 12%; el canvi de gestió de tests i el trasllat a les noves instal·lacions de biblioteca passant de 5 punts de lectura a 12; l’augment en un 71% les persones usuàries del web corporatiu; l’augment també en un 36% de les ofertes publicades en la borsa de Treball amb un total de 408; la nova modalitat híbrida de formació que combina assistència en línia i presencial i la satisfacció global de les activitats formatives amb una puntuació d’un 8,76. Pel que fa a grups de treball i seccions, es va destacar la creació de 3 nous grups de treball i la inscripció de 206 persones en les seccions durant el primer trimestre.
Mattioli també va voler destacar dos aspectes vinculats a l’àmbit tècnic o digital del COPC i al seu funcionament i serveis respecte a les persones col·legiades. Va compartir alguns detalls sobre la nova plataforma de gestió global gràcies a la qual:
Cada persona col·legiada té la possibilitat de veure a la seva àrea privada l’estat de qualsevol de les sol·licituds realitzades al COPC.
S’ha automatitzat i millorat gran part dels processos d’alta, baixa col·legial, precol·legial i de societats professionals.
L’aplicació que fan servir els treballadors i treballadores del COPC és més intuïtiva i està més connectada el que fa que l’atenció a l’usuari sigui més ràpida i propera.
Millores en la comunicació del col·legi amb els col·legiats i col·legiades.
Així mateix, Mattioli també va explicar la notícia de la recent validació de Microsoft perquè el COPC pugui acollir-se al llicenciament acadèmic. Gràcies a aquest acord totes les persones col·legiades que compleixin amb els requisits podran beneficiar-se d’aquest acord podran accedir a una adreça de correu electrònic del COPC amb una llicència acadèmica.
Aquesta nova llicència educativa de l'Office 365 de Microsoft incorpora tota una sèrie de novetats, com per exemple la integració del paquet ofimàtic de Microsoft O365 en la seva modalitat web i una notable ampliació d'emmagatzematge de la bústia de correu, passant de tenir una capacitat de 2 Gigues a tenir 50. També incorpora un espai al núvol per desar les dades amb una capacitat d'1 terabyte com és el OneDrive i la disponibilitat d'un espai il·limitat per fer servir l'eina col·laborativa SharePoint.
Finalment, l’assemblea va finalitzar amb l’agraïment de la Junta de Govern a totes les persones participants en la que va ser la darrera Junta General de la legislatura actual.
La documentació aprovada, es posarà a disposició de les persones col·legiades seguint els circuits habituals.