Curs: Mediació familiar. Casos pràctics amb dinàmiques d'intervenció per a professionals de la psicologia.
INFORMACIÓN IMPORTANTE PARA REALIZAR LA INSCRIPCIÓN
Si eres NUEVO/A usuario/a no colegiado/a:- Primero, tienes que registrarte mediante este enlace.
- Posteriormente, vuelve a la página de la actividad para hacer la inscripción con los datos de acceso creados en el registro.
Si eres persona colegiada o usuario/a ya registrado/a:
- Primero, inicia sesión en tu área privada clicando este enlace.
- Posteriormente, vuelve a la página de la actividad para hacer la inscripción.
Curs: Mediació familiar. Casos pràctics amb dinàmiques d'intervenció per a professionals de la psicologia.
> Curs
> Híbrid
> Secció Alternatives de Resolució de Conflictes
> GT Mediación (Lleida)
Conèixer les funcions bàsiques de la mediació familiar: un dels seus principals objectius és que s'estableixi una bona comunicació, possibilitar als membres, les pautes, el calendari i qualsevol altra norma que siguin tendents a normalitzar la relació entre pares i fills, Donant, si és necessari, propostes educatives, de criança i de prevenció de la violència. D'aquesta manera, les parts, podran col·laborar centrats en l'interès superior del menor, i també tractar les diferents problemàtiques o conflicte d'interessos que puguin tenir les persones que componen la unitat familiar.
A professionals de la psicologia, de treball social i de la mediació.
Conèixer les funcions bàsiques de la mediació familiar.
Sessió 1
L'estructura de la Mediació Familiar.
Tècniques i procediments de la Mediació Familiar.
El Perfil professional del Mediador. Actituds, conducta.
La llei de Mediació 5/2012. 5/2009 de Catalunya
Orientació per a l'exercici Pràctic: Disseny de les “10 de les actituds bàsiques” del mediador familiar.
Sessió 2
La Prevenció de la violència en la família
Prevenció de la violència filio-parental.
El maltractament als menors i a les persones majors.
Exercici pràctic: Anàlisi d'un cas pràctic d'una persona major que té un conflicte amb una empresa subministradora d'energia elèctrica.
Sessió 3
Identificació dels Conflictes i Resolució Col·laborativa
Desenvolupar habilitats per a la resolució de conflictes, ensenyant a les famílies com buscar solucions que beneficiïn a totes les parts.
Promovent un enfocament col·laboratiu en lloc de competitiu.
Ensenyar a les famílies com identificar les fonts de conflicte i utilitzar estratègies de resolució col·laborativa.
Com identificar el Mapa de conflictes familiars mitjançant la identificació dels seus principals conflictes i els factors que contribueixen a ells (diferències en valors, expectatives no completes, etc.).Exercici pràctic: Joc de rols de mediació. L'objectiu és que el mediador guiï a la família cap a una solució col·laborativa, aplicant l'après. Els membres de la família treballen junts per a proposar possibles solucions a un conflicte simulat, destacant les opcions que satisfacin a totes les parts.
Sessió 4
Resolució de Conflictes entre pares i fills adolescents
Abordar específicament els conflictes entre pares i fills adolescents. Ensenyant estratègies específiques per a millorar la comunicació i resoldre desacords.
Joc de rols amb mediació: Un pare i un fill simulen un conflicte típic (per exemple, ús del temps lliure o la tecnologia), mentre la resta del grup actua com a mediadors oferint diferents perspectives.
Exercici pràctic: Dissenyar una dinàmica familiar, amb l'objectiu de millorar la capacitat comunicativa interna, a l'hora de decidir l'ús de les noves tecnologies.
(mòbil, internet, xarxes socials).
Sessió 5
Mediació sobre el disseny d'un Pla de Criança. L'orientació en processos de divorci.
Pensió alimentària i relació entre familiars segons el Codi Civil. Orientació per l'exercici pràctic: Fases de la mediació en el disseny d'un Pla de Criança.
Mònica Martínez. Psicòloga. Formació en teràpies de tercera generació. Mediadora civil, familiar i comunitària per la UNED. Actualment, realitza el Màster en Psicologia Infantil i Juvenil per la UOC. Psicòloga i mediadora escolar en diferents escoles i institucions. Docent de tallers sobre mediació entre iguals que tenen com a objectiu prevenir i sensibilitzar nens i nenes en el bullying o l’assetjament escolar.
Xavier Mingorance. Pedagog. Curs Superior Universitari en Mediació Civil, Privada i Mercantil. Màster Universitari en Criminologia: Delinqüència i Victimologia. Màster Universitari Internacional en Seguretat. Máster Universitari en Recerca Criminològica Forense. Màster Universitari en Intel·ligència Emocional per la Universitat de Vitòria (actualment). Mediador en actiu pel Ministeri de Justícia d'Espanya i el Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya. Professor i coordinador dels plans formatius sobre mediació i resolució de conflictes de la UNED-PONTEVEDRA, UNED-GIRONA i UNED-LUGO.
Sessió 1
FECHA
26 de mayo de 2025
16:00h -
20:00h
DURACIÓN
4h
MODALIDAD
Híbrid
UBICACIÓN
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 2
FECHA
27 de mayo de 2025
16:00h -
20:00h
DURACIÓN
4h
MODALIDAD
Híbrid
UBICACIÓN
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 3
FECHA
28 de mayo de 2025
16:00h -
20:00h
DURACIÓN
4h
MODALIDAD
Híbrid
UBICACIÓN
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 4
FECHA
29 de mayo de 2025
16:00h -
20:00h
DURACIÓN
4h
MODALIDAD
Híbrid
UBICACIÓN
Híbrida (Online i Presencial)
Sessió 5
FECHA
30 de mayo de 2025
16:00h -
20:00h
DURACIÓN
4h
MODALIDAD
Híbrid
UBICACIÓN
Híbrida (Online i Presencial)
Formació modalitat híbrida: En el procés d’inscripció podrà escollir matricular-se o en format en línia o en format presencial.
En el cas d’escollir el format presencial haurà d’anar presencialment a la Seu de Lleida del COPC (C/ Acadèmia, 14, 4rt pis-Lleida).
En el cas d'escollir el format en línia haurà de tenir a la seva disposició un ordinador amb sortida de so, micròfon i connexió a internet.