COPC
Notícies d'àmbit general, amb afectació a tot Catalunya

La Sectorial d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats de La Intercol·legial s’ha reunit amb l’alcalde de Barcelona per impulsar la col·laboració en aquests àmbits

Els degans i deganes i representants dels col·legis professionals de la Sectorial d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya, s’ha reunit aquest matí amb l’alcalde de Barcelona, Jaume Collboni, amb motiu de la celebració de la segona reunió del Cicle de Trobades de l’Alcalde amb els sectors professionals de la ciutat, a la nova seu del Col·legi de Treball Social de Catalunya (TSCAT), recentment inaugurada.

Els representants de la Sectorial d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya han presentat a l’alcalde propostes per contribuir a la resolució de les problemàtiques socials de la ciutadania.

La degana del Col·legi de Treball Social de Catalunya, Conchita Peña ha iniciat l’acte agraint la via de col·laboració i diàleg que l’Ajuntament de Barcelona ha obert amb les professions de la ciutat i amb les corporacions que les representen.

Igualment, Peña ha manifestat que “és molt important disposar d’espais de trobada com aquest per posar sobre la taula i compartir tots aquells temes que ens preocupen als col·legis professionals i que, en definitiva, són temes que tenen un impacte directe en l’atenció que fem a la ciutadania”.

Jesús M. Sánchez, com a president de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya i degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB) ha destacat “la vocació i el compromís social de totes les professions i dels seus col·legis, que desenvolupen un paper essencial per al progrés de la societat”, i ha destacat que “comptar amb el teixit professional de Barcelona és fonamental per avançar en la solució de molts dels problemes i reptes que la ciutat té plantejats”.

Núria Carrera, presidenta de la Sectorial d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats i vicepresidenta de l’Associació Intercol·legial ha indicat que “els col·legis professionals del sector social són garantia de cohesió a la ciutat, i així ofereixen al Consistori la defensa conjunta dels drets socials”.

Per la seva part, Jaume Collboni, alcalde de Barcelona, ha assenyalat que “hem d'assegurar que tots els barcelonins i barcelonines, vinguin d’on vinguin, estiguin en la situació social i econòmica que sigui, tinguin els seus drets assegurats i puguin accedir als serveis socials i educatius que necessitin d’una manera tranversal i comunitària” i ha afegit que “ens emplacem a una nova jornada més específica entre l’Ajuntament de Barcelona i els Col·legis Professionals per treballar qüestions com l’habitatge i les persones vulnerables”.

En la reunió han participat les següents autoritats i representants dels col·legis professionals.

Ajuntament de Barcelona

  • Excm. Sr. Jaume Collboni, alcalde de Barcelona

  • Excma. Sra. Maria Eugènia Gay, tinenta l’Alcaldia de Drets Socials, Educació I Cicle de Vida.

  • Il·lma. Sra. Marta Villanueva, regidora de Salut, Persones amb Discapacitat i Estratègia contra la Soledat

  • Il·lm. Sr. Lluís Rabell, regidor del Pla de Barris, Promoció de les Persones Grans i Educació

  • Sra. Sònia Fuertes, comissionada d’Acció Social

Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya

  • Sra. Conchita Peña, degana del Col·legi Oficial de Treball Social de Catalunya (TSCAT)

  • Excm. Sr. Jesús M. Sánchez, president de l’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya i degà de l’Il·lustre Col·legi de l’Advocacia de Barcelona (ICAB)

  • Sra. Núria Carrera, presidenta de la Comissió d’Acció Social, Ensenyament i Humanitats i vicepresidenta de l’Associació Intercol·legial

  • Sra. Carme Olivera, degana del Col·legi de Terapeutes Ocupacionals de Catalunya (COTOC)

  • Sr. Guillermo Mattioli, degà del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya (COPC)

  • Sra. Rosa Rodríguez, secretària del Col·legi de Pedagogia de Catalunya (COPEC)

  • Sra. Pati Sarrias, vocal de la Junta de Govern del Col·legi d’Educadors i Educadores Socials de Catalunya (CEESC)

  • Sra. M. Dolors Martí, vicedegana del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya (CDL)

  • Sra. Sílvia Amblàs, vocal del Col·legi de Professionals de la Ciència Política i la Sociologia de Catalunya (COLPIS)

  • Sra. Guiomar Amell, degana del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Belles Arts i Professors de Dibuix de Catalunya (COLBACAT)

  • Sr. Agustí Boixeda, delegat a Barcelona del Col·legi de Professionals de l’Activitat Física i de l’Esport de Catalunya (COPLEFC)

  • Sr. Juan José Climent, advocat de la Secretaria de Suport a l’Associació Intercol·legial


L’Associació Intercol·legial

L’Associació Intercol·legial de Col·legis Professionals de Catalunya, que representa més de 100 col·legis professionals amb més de 250.000 col·legiats i col·legiades de tots els àmbits professionals, va néixer amb la voluntat de reforçar la projecció social dels col·legis professionals, impulsar iniciatives d’interès comú, actuar com a interlocutora amb les administracions i estudiar qüestions que afecten el col·lectiu, independentment del sector al qual pertanyin.

Activitats externes
Coneix les modalitats de préstec de tests que ofereixen les biblioteques del COPC

                                    Novetats del mes d'octubre

                                    Perquè coneguis els nous llibres del fons documental, la biblioteca te n'elabora una tria. Si t'interessa alguna novetat, fes-hi clic i reserva-la:

                                    Coordinación parental: una respuesta a los divorcios conflictivos

                                    García-López, Eric; Rodríguez-Mesa, Luz Stella;Pérez-García, Ismael Eduardo

                                    El Manual Moderno, 2019

                                    Cuando el cuerpo habla: un abordaje integrador del trastorno conversivo
                                    González Vázquez, Anabel,
                                    Río Casanova, Lucía del

                                    Paidós, 2021

                                    Dejar el trabajo en la consulta: una guía de autocuidado para el psicoterapeuta

                                    Norcross, John C.; Vandenbro, Gary R.; Blanco, Ma. Carmen

                                    Desclée de Brouwer, 2021

                                    ¡Quédate en casa!: resiliencia y bienestar: psicología aplicada en tiempos de pandemia

                                    Méndez Carrillo, F. Xavier; Sánchez Hernández, Óscar; Canales García, Ana

                                    Editorial UOC, 2020

                                      
                                    Aproximaciones al psicodrama
                                    Kaplan, Damián E
                                    Lugar Editorial, 2023

                                      
                                    Grafología de la personalidad: teoría y práctica

                                    Botella de Figueroa, Amparo

                                    Aula Magna Proyecto Clave McGraw Hill,2022

                                      
                                    Aprendiendo la terapia basada en procesos (TBP)

                                    Hayes, Steven C.; Hofmann, Stefan G.; Cámara, Olivia; Luque Merino, Rocío; Lorchaid, David N.

                                    Psara Ediciones, 2022

                                      
                                    Reinventar el amor: cómo el patriarcado sabotea las relaciones heterosexuales

                                    Petit Fontseré, Núria; Chollet, Mona,

                                    Paidós, 2022

                                      
                                    Ceder no es consentir : un abordaje clínico y político del consentimiento

                                    Díez, Alfonso; Leguil, Clotilde; Serra, Clara; (Serra Sánchez); Berenguer, Enric

                                    Ned Ediciones, 2023

                                      Interseccionalidad: desigualdades, lugares y emociones
                                    Rodó-Zárate, Maria; Filigrana, Pastora; Barrial, Cristina

                                    Bellaterra Edicions, 2021

                                       
                                    Teoría King Kong


                                    Despentes, Virginie

                                    Literatura Random House, 2018



                                     
                                    Els Ocells arc de Sant Martí

                                    Santos Heredero, María Jesús; Barroso Braojos, Olga

                                    Editorial Sentir, 2019

                                    Biblioteca Serveis del COPC
                                    L’Escola d’Administració Pública de Catalunya obre la convocatòria 2025 per concedir catorze beques


                                    L’Escola d’Administració Pública de Catalunya (EAPC) convoca beques per desenvolupar estudis i treballs relacionats amb els seus àmbits d’actuació. Aquestes beques de col·laboració tenen com a finalitat l'augment de la formació teoricopràctica i la preparació professional de les persones beneficiàries, sota la tutoria de la persona que l'Escola designi.

                                    Beques i modalitats

                                    Seu de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya a Barcelona:

                                    • Desenvolupament i gestió del talent: 2 beques

                                    • Gestió del coneixement: 2 beques

                                    • Gestió de la formació (Generalitat): 2 beques

                                    • Gestió de la formació (Administració local): 1 beca

                                    Seu de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya a Lleida:

                                    • Gestió de la formació: 1 beca

                                    Seu de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya a Girona:

                                    • Gestió de la formació: 1 beca

                                     Les persones sol·licitants només es poden presentar a una de les modalitats fixades per la convocatòria.


                                    Requisits per a les persones beneficiàries

                                    Les persones beneficiàries han de ser persones físiques que compleixin els requisits següents:

                                    • Disposar del nivell de suficiència en llengua catalana (nivell C1 o equivalent, excepte en aquelles modalitats que les bases estableixin la necessitat de disposar del nivell C2 o equivalent).

                                    • Ser graduats en els estudis requerits i haver obtingut la titulació, com a màxim, dins dels tres anys previs a la data de presentació de la sol·licitud, indicada a la convocatòria.

                                    Estudis requerits per a cada modalitat de beca

                                    • Desenvolupament i gestió del talent: Psicologia, Pedagogia, Ciències Polítiques i de l'Administració, Gestió i Administració Pública o titulacions similars de grau d'interès per a l'organització.

                                    En tots els casos d'aquesta modalitat, el nivell C2 de llengua catalana es podrà acreditar amb la superació de 20 crèdits de llengua catalana dels estudis cursats.

                                    • Gestió del coneixement: Administració d'Empreses i Gestió de la Innovació, Administració i Direcció d'Empreses, Economia, Ciències Empresarials, Ciències Polítiques i de l'Administració, Dret, Gestió i Administració Pública, Psicologia, Pedagogia o titulacions similars de grau d'interès per a l'organització.

                                    • Gestió de la formació (Generalitat i Administració local): Psicologia, Pedagogia, Ciències Polítiques i de l'Administració, Gestió i Administració Pública o titulacions similars de grau d'interès per a l'organització.

                                    Quantia

                                    Cada beca té una dotació econòmica de 700 euros bruts mensuals i es farà efectiva a mesos vençuts, a excepció dels mesos incomplets que es pagaran prorratejadament, i el mes d'agost, que no computa econòmicament.

                                    Durada

                                    El període de gaudiment de la beca s'iniciarà a partir de l'1 de febrer o en tot cas del mes següent al de la publicació de la resolució de concessió de les beques i finalitzarà el 30 de novembre del mateix any, malgrat el mes d'agost, com a mes de descans, no serà computable a efectes econòmics.

                                    Cadascuna de les modalitats de beca es desenvoluparà d’acord amb un pla formatiu que consistirà en un mínim de 40 hores de formació teòrica en coneixements i competències i una formació pràctica i especialitzada mitjançant el desenvolupament de les tasques pròpies de l’àmbit de l’Escola d’Administració Pública de Catalunya relacionades amb la modalitat de beca corresponent.

                                    Termini i presentació de sol·licituds

                                    El termini de presentació de les sol·licituds és de 15 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya: del 15 d'octubre al 5 de novembre, ambdós inclosos.

                                    Les sol·licituds i la documentació annexa s'han de presentar, exclusivament, per mitjans electrònics, a través de tràmits gencat.

                                    Els aspirants només es poden presentar a una de les seus i modalitats de les beques establertes a les bases. 


                                    Activitats externes Notícies destacades
                                    L’Ajuntament de Barcelona convoca 25 places de tècnic o tècnica de Psicologia

                                    Es tracta d'un concurs d'oposició on computen les proves de coneixements, les proves de llengüa (en cas de no estar exempt) i la valoració de mèrits, aquest últim adreçat a les persones que comptin amb mèrits a l'Administració Pública relacionats amb el lloc de feina.

                                    El termini per formalitzar sol·licituds finalitza el dia 5 de novembre de 2024. 

                                    Els requisits són:

                                    • Nacionalitat espanyola

                                    • Capacitat funcional per a l'exercici de les tasques.

                                    • Haver complert els 16 anys i no superar l'edat establerta per a la jubilació forçosa.

                                    • Titulació de Grau/llicenciatura en Psicologia.

                                    • No ser funcionari/ària de carrera ni laboral fix de l'Ajuntament de Barcelona o dels seus organismes públics. en la mateixa categoria respecte de la qual se sol·licita participar. 

                                    • No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a ocupacions o càrrecs públics per resolució judicial. 

                                    • No haver estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual i tràfic d'éssers humans, en aquelles categories de l'annex I que així es requereixi. 

                                    Aquesta convocatòria consta de 2 fases: 

                                    FASE OPOSICIÓ:

                                    Formada per tres proves i la puntuació màxima que es pot obtenir és de 60 punts:

                                    • Prova de coneixements

                                    • Prova de llengua catalana (cal consultar opcions d’exempció)

                                    • Prova de llengua castellana (cal consultar opcions d’exempció)

                                    FASE DE CONCURS DE MÈRITS:

                                    La puntuació màxima de la fase de concurs de mèrits és de 40 punts. El concurs no tindrà caràcter eliminatori. 

                                    Més informació al web de l'Ajuntament de Barcelona:

                                    https://cido.diba.cat/oposicions/18059612/25-places-de-tecnic-superior-en-psicologia-ajuntament-de-barcelona

                                    Activitats externes Notícies destacades
                                    El COPC programa la Jornada: Violència de gènere i abús sexual el 29 de novembre
                                    Activitats destacades Secció de Psicologia Clínica, de la Salut i Psicoteràpia
                                    El COPC signa un conveni de col·laboració amb la UAB per desenvolupar interessos comuns


                                    El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya i la Universitat Autònoma de Catalunya han signat un conveni marc de col·laboració per intercanviar desenvolupar el objectius comuns de progrés i desenvolupament de la societat, de promoure activitats de docència, de recerca i desenvolupament tecnològic, i que la col·laboració permeti aprofitar al màxim els respectius potencials.

                                    Gràcies al contacte entre els deganats de la Facultat de Psicologia de la UAB i el COPC, les institucions han considerat convenient formalitzar un acord per generar futures col·laboracions, entre d'altres per a:

                                    • Col·laborar en l’organització d’activitats formatives dirigides a estudiants com les xerrades universitàries gestionades pel servei d’orientació professional de la UAB i el departament de desenvolupament del COPC.

                                    • Participar en projectes acadèmics, tecnològics, programes d’investigació i de desenvolupament bilaterals o multilaterals.

                                    • Promoure les relacions de caràcter acadèmic professional entre la UAB i el COPC

                                    • Proveir els espais per contribuir en activitats conjuntes, en treballs de recerca que promoguin la innovació en la docència d'acord amb les diverses àrees del coneixement, entre d'altres aspectes que les dues institucions considerin rellevants.

                                    • Fomentar el debat i l'intercanvi d'experiències sobre tots aquells temes que puguin beneficiar les respectives institucions.

                                    • Difusió mútua de formacions que esdevinguin d’interès per part de les dues organitzacions, especialment aquelles que la UAB ofereixi amb descompte en la matrícula per a persones col·legiades.

                                    El desenvolupament d’aquesta col·laboració inicial haurà d'establir-se a través de convenis específics per a cadascuna de les activitats i projectes a desenvolupar.

                                    El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya treballa per estrènyer la relació amb tots els agents que promouen els àmbits de desenvolupament de la psicologia.


                                    Convenis
                                    El COPC signa un conveni amb la UNIR per oferir accés a tots els títols dels quals diposa a preus especials per a persones col·legiades
                                    Activitats destacades Convenis
                                    El Consell d'Educació de Catalunya amplia la seva composició i el COPC comença a formar-ne part

                                    El Consell d’Educació de Catalunya (CEC) és l’organisme de consulta i participació del Departament d’Educació. Des de la seva formació, l’any 1986, la realitat de la comunitat educativa ha anat canviant, i en conseqüència també la composició del CEC. Des de feia un temps, el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya treballava per entrar a formar part del Consell de la mà del degà, el Dr. Guillermo Mattioli, i la Secció de Psicologia Educativa, representada per la presidenta Sra. Olga Piazuelo i la secretària Sra. Mònica Cortés. Finalment, aquest mes d’octubre, el Col·legi ha estat convidat a formar part del Consell. 

                                    El passat 15 d’octubre, la reunió del Consell d’Educació de Catalunya ja va comptar amb la representació del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya, el qual vol aportar-hi el necessari punt de vista de la psicologia. Les persones designades pel COPC estan molt satisfetes i compromeses amb de poder representar la institució al CEC  

                                    El procés de transició del Consell d’Educació de Catalunya (CEC) va endegar fa temps ha rebut recentment un impuls amb una nova composició de l’ens impulsada pel Govern amb l'aprovació d'una nova llei que n’ha ampliat la representació fins a un màxim de 75 membres. 


                                    Funcions del Consell d'Educació de Catalunya

                                    Com a organisme superior de consulta i participació, el Consell d'Educació de Catalunya assessora i respon les consultes que rep del Govern sobre diferents aspectes relacionats amb la programació del sistema educatiu a Catalunya. Al mateix temps, promou el debat i la reflexió sobre temes d'actualitat o que preocupen la comunitat educativa.

                                    El Consell d'Educació de Catalunya actua de forma preceptiva i també per iniciativa pròpia. Això vol dir que té l’obligació de posicionar-se sobre determinats temes i afers que afecten la programació general dels ensenyaments no universitaris, i també pot fer recomanacions, propostes i consideracions a l’administració educativa sobre aquelles qüestions que consideri oportunes.

                                    Totes les tasques realitzades es recullen i publiquen en una memòria anual d'activitats.


                                    Institucional Notícies destacades