El Col·legiOficial de Psicologia de Catalunya (COPC) i el Grupo Europeo de Magistrados por la Mediación (GEMME España) han signat un Conveni-marc per unir forces per la promoció de la mediació al nostre país, amb l'objectiu de reduir la judicialització dels conflictes, aconseguir solucions més justes, ràpides i econòmiques, i fomentar la cultura de la negociació, el diàleg i l'acord.
Així, reunits al COPC la magistrada Rosalía Fernández Alaya, presidenta de GEMME, Guillermo Mattioli Jacobs i Connie Capdevila Brophy, degà i vocal de la Junta de Govern del COPC, les dues organitzacions es van comprometre a impulsar accions que afavoreixin la mediació, com a actuació especialitzada i qualificada en l'àmbit de la resolució de conflictes, especialment en casos en què es detecti una situació de vulnerabilitat de la salut mental com, per exemple:
Revictimització de nens, nenes, adolescents o persones grans
Dinàmiques familiars de conflicte cronificat
Rebuig filioparental
Situacions de violència
"Cal que ens enfoquem en aquestes situacions de més vulnerabilitat des de l'especialització, perquè són més propenses a generar i agreujar problemes de salut mental i a causar conflictes que poden desembocar en una crisi a l'entorn".
Dra. Connie Capdevila
Més jornades, publicacions i investigació
A més, ambdues parts es van comprometre a organitzar conjuntament jornades, seminaris i taules rodones que ajudin a difondre la cultura de la mediació, a fomentar la investigació que la faci avançar, i a informar sobre la mediació des dels mitjans de comunicació amb el rigor de la professionalitat i experiència de veterans magistrats/ades i psicòlegs/òlogues.
Cap a un canvi de paradigma
Per últim, l'acord també compromet a GEMME i al COPC a col·laborar en la regulació i implementació a l'Estat espanyol de:
la coordinació de parentalitat (preservar l'interès dels fills/es en casos d'alta conflictivitat després d'una separació o divorci)
la justícia restaurativa (quan víctimes, delinqüents i comunitat s'uneixen per solucionar els conflictes derivats d'un delicte)
Malgrat que l'acord s'ha signat per un any, les dues parts esperen prorrogar la seva aliança per a conscienciar plegades de la importància i eficàcia de la mediació en la resolució de conflictes, així com per a aconseguir un necessari canvi de paradigma sobre com es gestionen aquests conflictes en la nostra societat.
"És important que els psicòlegs i psicòlogues es formin en mediació i actuïn com a mediadors, especialment en aquelles situacions complexes que requereixen professionals amb perspectiva de trauma i salut mental."
Magistrada Rosalía Fernández
Pel present es
publica, per ordre de llista del cognom de les persones candidates a degà o
degana, el llistat definitiu
de candidatures presentades.
No s’ha presentat cap impugnació
contra el llistat
provisional de candidatures.
LLISTA DE CANDIDATURES (3)
CANDIDATURA 1: Mattioli
Jacobs, Guillermo
· Degà/ana: Guillermo Mattioli Jacobs
· Vicedegà/ana: Dolors Líria Zamora
· Secretari/ària: Teresa Moratalla Gellida
· Vicesecretari/ària: Roger Ballescà Ruiz
· Tresorer/a: Ona Palau Domingo
· Vocal 1: Oscar Pino López
· Vocal 2: Elisa Micciola
· Vocal 3: Carme Calafat Siquier
· Vocal 4: Dimitra Doumpioti
· Vocal 5: Carolina Palma Sevillano
· Vocal 6: Ariadna Vilà Castelló
CANDIDATURA 2: Palacín Lois, Maria
· Degà/ana: Maria Palacín Lois
· Vicedegà/ana: Ricard Cayuela Dalmau
· Secretari/ària: María José Poza Lozano
· Vicesecretari/ària: Salvador Badía i Capdevila
· Tresorer/a: María Ferrer Guasch
· Vocal 1:Gerard Martí Tejada
· Vocal 2: Francisco Villar Cabeza
· Vocal3: Claudia La Mata Soriano
· Vocal 4: Vanesa Fuentes Heredero
· Vocal 5: Marta Navarrete Ardanuy
· Vocal 6: Alexander Tomé Baena
CANDIDATURA 3: Pallarès Sarri, Miquel
· Degà/ana: Miquel Pallarès Sarri
· Vicedegà/ana: Nuria Vázquez Orellana
· Secretari/ària: Elisabet Mena Pérez
· Vicesecretari/ària: Jordi Pagès Pedrola
· Tresorer/a: Cecilia Inés Pellegrini
· Vocal 1: Encarna Galindo Lorenzo
· Vocal 2: Francesc Xavier Rigau Lopez
· Vocal3: Mònica Cots Esteve
· Vocal 4: Vanesa Castellanos Valera
· Vocal 5: Ramon Jose Lema
Totes les persones col·legiades teniu a la vostra disposició les següents 2 adreces electròniques de contacte:
Per a consultes generals (publicitat, qüestions administratives, vot electrònic...): eleccions22_jg@copc.cat
Per adreçar-vos a la Junta Electoral: eleccions22_jejg@copc.cat
Així mateix, a l'espai web de les eleccions totes les persones col·legiades poden consultar les actualitzacions del procés electoral així com el diferentes documents disponibles.
La Junta Electoral
4 de maig de 2022
El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya ha publicat aquesta setmana una resolució per la qual es renova el Consell Assessor de Salut Mental i Addiccions (CASMiA) i es nomenen els seus membres, que van poder reunir-se dimarts 3 de maig amb el conseller Josep Maria Argimon.
Aquest òrgan de treball està format per professionals sanitaris experts en salut mental i addiccions en representació dels diferents àmbits assistencials, societats científiques, associacions de professionals i entitats associatives dels proveïdors del sistema. També compta amb representants en primera persona i famílies.
El Consell està presidit per Víctor Pérez, metge especialista en Psiquiatria i director de l’Institut de Neuropsiquiatria i Addiccions de l’Hospital del Mar, i coordinat per Joan Vegué, director del Pla director de Salut Mental i Addiccions. I entre els membres (metges, psiquiatres...) hi ha també alguns professionals de la psicologia, entre els quals està Oscar Pino, que ja era membre de l'anterior Consell i ha tornat a ser nomenat en representació del Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya.
El CASMiA mantindrà la continuïtat en les línies de treball desenvolupades fins ara i seguirà alineat amb les estratègies del Pla director de salut mental i addiccions (PdSMiA). Les seves funcions principals són:
- Revisió dels models d’atenció, de la cartera de serveis i prestacions a la xarxa pública.
- Adaptació de les estratègies de salut mental al model comunitari de prevenció, participatiu i de recuperació.
- Elaboració de recomanacions, guies de pràctica clínica i plans d’actuació específics a problemes de salut prioritzats.
- Disseny d’instruments per a la implantació de models organitzatius, millora de l’eficiència i plans de reordenació de serveis.
- Elaboració d’indicadors d’avaluació dels sistemes d’atenció des d’una visió integral i de continuïtat assistencial.
- Definició de les prioritats en l’àmbit de la recerca, la innovació i les TIC en salut mental.
Amb aquesta notícia, el Departament de Salut corrobora el seu compromís de
"transformar el model comunitari d’atenció per aconseguir un canvi en l’atenció i fer-la més accessible, més equitativa, més proactiva, més propera, més resolutiva i més longitudinal, apoderant i potenciant l’autonomia, la recuperació i la inserció sociolaboral de les persones ateses"
i assumeix el repte de
"transformar l’atenció a la salut mental i les addicions és un projecte de col·laboració compartida que compta amb la implicació activa de professionals experts referents en cada una de les línies en desenvolupament".
El passat divendres dia 29 d’abril, el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya va celebrar l’acte del patró de la psicologia 2022 on es van homenatjar les persones col·legiades d'honor i es van reconèixer els 25 anys de col·legiació de les persones que els van complir durant els anys 2020 i 2021.
En aquesta ocasió totes les persones convidades van poder gaudir de l’esdeveniment en la sala de ball La Paloma, emblemàtic espai barceloní.
Guillermo Mattioli, degà del COPC, va obrir l'acte dedicant unes paraules de benvinguda a totes les persones assistents, celebrant el retrobament amb els col·legiats i col·legiades presents i fent menció a les raons que van portar als i les assistents a compartir la trobada: "Avui honorem la història de la professió, la psicologia és una ciència de només 150 anys, i el nostre COPC té unes dècades d’existència, però tenim l’orgull de reconèixer la contribució de persones que per la seva trajectòria col·legial o social mereixen ser recordats amb gratitud per la institució i tots nosaltres. També avui reconeixem la trajectòria de col·legues que compleixen 25 anys de col·legiació, un veritable capital humà i professional, exemple pels més joves".
Així mateix, també va compartir una menció al moment de canvi al qual el COPC s'apropa, amb les següents paraules: "Sentim que el Col·legi està molt viu, la participació dels i les seus integrants és cada cop més palesa, quantitativament segur, també però en el compromís en els grups de treball, delegacions i seccions. Cada cop són més els missatges directes adreçats als òrgans de govern, un govern proper, que escolti les necessitats dels psicos és la garantia de l'eficiència de la organització. Confiem que aquest increment en el compromís i el desig de participar dels nostres col·legiats es reflectirà en la propera cita electoral".
L’acte, que va comptar amb la reconeguda periodista Rita Marzoa com a conductora, va acollir diferents convidats entre els quals destaquem les tres persones col·legiades d’honor.
Primerament, Joaquim Serrabona, vocal de la Junta de Govern i president del consell professional i Ana Martorell, membre de la secció de psicologia de l'educació, van presentar la primera persona homenatjada amb el reconeixement de col·legiat d’honor (a títol pòstum) el Dr. Joan Riart, doctor en Psicologia i professor de la Facultat de Psicologia a la Universitat Ramon Llull. Maria Soler Planas, vídua de commemorat va recollir el pin d’or.
En segon lloc, Guillermo Mattioli degà del COPC va ser la persona responsable de la presentació de la segona persona homenatjada amb el reconeixement com a col·legiat d’honor: el Dr. Joan Guàrdia actual rector de la Universitat de Barcelona i catedràtic de Metodologia de les Ciències del Comportament a la Facultat de Psicologia.
Finalment, Jaume Celma, vocal de la Junta de Govern i president de la Delegació Territorial de Lleida va presentar la tercera persona col·legiada d’honor: la Sra. Rosa Maria Jové, psicòloga especialitzada en psicologia clínica infantil i juvenil, en psicopediatria (de 0 a 3 anys) i en psicologia forense.
Després d’homenatjar les persones col·legiades d’honor, els col·legiats i col·legiades assistents que van complir el 25è aniversari de col·legiació els anys 2020 i 2021 van rebre un obsequi per part del Col·legi i el seu diploma commemoratiu.
El lliurament de diplomes va donar pas a la Mònica López, vicepresidenta de la Secció de Psicologia d'Emergències del COPC i membre del grup de treball de dol de la Secció de Clínica, que va compartir unes paraules amb totes les persones assistents amb les quals va realitzar un recorregut per les seves vivències com a psicòloga i com a col·legiada durant els darrers 25 anys. Durant el seu discurs va voler també agrair als companys i companyes, persones treballadores del Col·legi i a la mateixa Junta de Govern el suport brindat i les oportunitats oferides.
Finalment, totes les persones assistents van poder gaudir del grup de jazz liderat per Carlos Sarduy, reconegut trompetista guanyador d’un Grammy Award amb Chucho Valdés.
Des del COPC esperem poder trobar-nos aviat amb totes les persones col·legiades i felicitem, una vegada més, a totes les persones que ens van acompanyar durant l’esdeveniment.
[En aquest enllaç podeu consultar la galeria d'imatges de l'acte]
Ahir dia 27 d’abril de 2022 la Junta de Govern del COPC va celebrar la Junta General Ordinària i Junta General Extraordinària del 27 d’abril. En aquesta ocasió, i per primera vegada, la sessió es va dur a terme en format tant telemàtic com presencial, implementant la votació online per a totes les persones participants.
Durant la sessió de la Junta General Extraordinària (JGE) es van presentar i aprovar tots els punts de l’ordre del dia: acta de la Junta General Extraordinària anterior (Extraordinària 30/06/2021), Reglament Marc de les Delegacions Territorials, proposta de les assignacions als membres de les Juntes Rectores de les Delegacions Territorials i nomenament de nous membres Comissió Deontològica.
En relació amb els objectes tractats durant l’assemblea, els diferents membres de la Junta de Govern encarregats de realitzar l’exposició dels diferents punts van voler compartir algunes valoracions amb les persones assistents.
Jaume Celma, president de la Delegació Territorial de Lleida i vocal de la Junta de Govern, responsable de realitzar la presentació del Reglament Marc de les Delegacions Territorials, va exposar la necessitat de regular el funcionament i les dinàmiques de treball de les tres delegacions i va compartir la justificació de la proposta.
Per la seva part, la presidenta de la Delegació Territorial de Tarragona i vocal de la Junta de Govern Eva Llatser va presentar la proposta de les assignacions de membres de les juntes rectores, explicant als i les assistents el perquè de la proposta. Tal com va detallar Llatser: “la necessitat va sortir en una de les assemblees quan una persona col·legiada va mencionar la diferència en les atribucions a membres de junta de diferents territoris amb la mateixa tasca i mateix rol, i es van plantejar una sèrie de propostes que es va materialitzar en la proposta actual [...] no es modifiquen les atribucions de presidents i presidentes i s’ajusten les assignacions de perfils amb el mateix rol”.
Finalment, Òscar Pino, vocal i comissionat de recerca i universitats de la Junta de Govern va presentar les persones nomenades com a nous membres de la Comissió Deontològica. Per una banda, Àlex Gaya expert en gestió de conflictes i mediació COPC, membre del Projecte Pilot de Coordinació de Parentalitat del Centre de Mediació de Catalunya i actual psicòleg de l’Equip d'Atenció a la Infància i Adolescència del Baix Llobregat i coordinador grup de treball Coordinació de Parentalitat del COPC. I, per l’altra, Natàlia Balcells, psicòloga, llicenciada en criminologia (UAB), màster oficial en “Psicopatología Legal, Forense y Criminológica” (UIC), postgrau Criminologia Forense: Peritatge Penal (UB) Títol d'Expert Internacional en psicologia forense, per l’AEPC i actual psicòloga forense a "l'Equip d'Assessorament Tècnic en Àmbit de Famílies EATAF".
Així mateix, durant la sessió de la Junta General Ordinària (JGO) els punts tractats i aprovats van ser els següents: acta de la Junta General Ordinària anterior (Ordinària 15/12/2021), informe de la Junta de Govern gener-abril 2022, memòria d’activitats corresponents a l’any 2021 i estats comptables corresponents a l’any 2021.
Guillermo Mattioli, degà del COPC, va compartir durant la seva exposició les dades més rellevants de serveis del primer trimestre, entre les quals destaquen: la disminució de les baixes col·legials registrades durant el primer trimestre de 2022 en un 12%; el canvi de gestió de tests i el trasllat a les noves instal·lacions de biblioteca passant de 5 punts de lectura a 12; l’augment en un 71% les persones usuàries del web corporatiu; l’augment també en un 36% de les ofertes publicades en la borsa de Treball amb un total de 408; la nova modalitat híbrida de formació que combina assistència en línia i presencial i la satisfacció global de les activitats formatives amb una puntuació d’un 8,76. Pel que fa a grups de treball i seccions, es va destacar la creació de 3 nous grups de treball i la inscripció de 206 persones en les seccions durant el primer trimestre.
Mattioli també va voler destacar dos aspectes vinculats a l’àmbit tècnic o digital del COPC i al seu funcionament i serveis respecte a les persones col·legiades. Va compartir alguns detalls sobre la nova plataforma de gestió global gràcies a la qual:
Cada persona col·legiada té la possibilitat de veure a la seva àrea privada l’estat de qualsevol de les sol·licituds realitzades al COPC.
S’ha automatitzat i millorat gran part dels processos d’alta, baixa col·legial, precol·legial i de societats professionals.
L’aplicació que fan servir els treballadors i treballadores del COPC és més intuïtiva i està més connectada el que fa que l’atenció a l’usuari sigui més ràpida i propera.
Millores en la comunicació del col·legi amb els col·legiats i col·legiades.
Així mateix, Mattioli també va explicar la notícia de la recent validació de Microsoft perquè el COPC pugui acollir-se al llicenciament acadèmic. Gràcies a aquest acord totes les persones col·legiades que compleixin amb els requisits podran beneficiar-se d’aquest acord podran accedir a una adreça de correu electrònic del COPC amb una llicència acadèmica.
Aquesta nova llicència educativa de l'Office 365 de Microsoft incorpora tota una sèrie de novetats, com per exemple la integració del paquet ofimàtic de Microsoft O365 en la seva modalitat web i una notable ampliació d'emmagatzematge de la bústia de correu, passant de tenir una capacitat de 2 Gigues a tenir 50. També incorpora un espai al núvol per desar les dades amb una capacitat d'1 terabyte com és el OneDrive i la disponibilitat d'un espai il·limitat per fer servir l'eina col·laborativa SharePoint.
Finalment, l’assemblea va finalitzar amb l’agraïment de la Junta de Govern a totes les persones participants en la que va ser la darrera Junta General de la legislatura actual.
HelpEmpresa és un servei gratuït, empàtic i confidencial que neix per ajudar a empreses en dificultats a evitar-ne la fallida i preservar-ne els llocs de treball. El recurs ofereix generar un impacte positiu a les empreses usuàries, als seus emprenedors i emprenedores, gràcies a una intervenció experta especialitzada. El programa HelpEmpresa és una iniciativa de CECOT que pretén ser el servei referent a Catalunya en la prevenció del tancament de petites i mitjanes empreses que es trobin en una situació financera difícil.
Pla de treball
L’equip de tècnics i tècniques d’aquest programa elaboren un pla de treball perquè les empreses coneguin quines són les solucions i recomanacions per tal de millorar la situació del seu negoci. A més, disposen d’un equip d’assessors especialitzats en temàtiques tan diverses com vendes, màrqueting, finançament, transformació digital o gestió econòmica.
Xarxa de col·laboració
HelpEmpresa compta amb el suport del Departament d’Empresa i Treball de la Generalitat de Catalunya i d'una xarxa d'entitats col·laboradores. El Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya forma part de la xarxa de col·laboradors de HelpEmpresa, cosa que permet acollir-se al servei als seus col·legiats i col·legiades que tenen una empresa o que exerceixen com a empreses unipersonals.
Si vols consultar més informació sobre HelpEmpresa, consulta la pàgina web del programa en aquest enllaç.
Pel present es publica, per ordre de llista del cognom de les persones candidates a degà o degana, el llistat provisional de candidatures presentades. Per part de la Junta Electoral s’han aprovat totes les candidatures presentades, les quals han complert els requisits formals establerts i han aportat els avals necessaris, totes elles en número superior al mínim establert de 50 avals de persones col·legiades.
Contra aquest acord es pot interposar reclamació fins el dia 30 d’abril de 2022, i la Junta Electoral respondrà en el termini de 3 dies. En cas de no haver-hi reclamacions, la llista provisional s’elevarà a definitiva.
LLISTA DE CANDIDATURES (3)
CANDIDATURA 1: Mattioli Jacobs, Guillermo
Degà: Guillermo Mattioli Jacobs
Vicedegà/ana: Dolors Líria Zamora
Secretari/ària: Teresa Moratalla Gellida
Vicesecretari/ària: Roger Ballescà Ruiz
Tresorer/a: Ona Palau Domingo
Vocal 1: Oscar Pino López
Vocal 2: Elisa Micciola
Vocal 3: Carme Calafat Siquier
Vocal 4: Dimitra Doumpioti
Vocal 5: Carolina Palma Sevillano
Vocal 6: Ariadna Vilà Castelló
CANDIDATURA 2: Palacín Lois, Maria
Degà/ana: Maria Palacín Lois
Vicedegà/ana: Ricard Cayuela Dalmau
Secretari/ària: María José Poza Lozano
Vicesecretari/ària: Salvador Badía i Capdevila
Tresorer/a: María Ferrer Guasch
Vocal 1:Gerard Martí Tejada
Vocal 2: Francisco Villar Cabeza
Vocal3: Claudia La Mata Soriano
Vocal 4: Vanesa Fuentes Heredero
Vocal 5: Marta Navarrete Ardanuy
Vocal 6: Alexander Tomé Baena
CANDIDATURA 3: Pallarès Sarri, Miquel
Degà/ana: Miquel Pallarès Sarri
Vicedegà/ana: Nuria Vázquez Orellana
Secretari/ària: Elisabet Mena Pérez
Vicesecretari/ària: Jordi Pagès Pedrola
Tresorer/a: Cecilia Inés Pellegrini
Vocal 1: Encarna Galindo Lorenzo
Vocal 2: Francesc Xavier Rigau Lopez
Vocal3: Mònica Cots Esteve
Vocal 4: Vanesa Castellanos Valera
Vocal 5: Ramon Jose Lema
Totes les persones col·legiades teniu a la vostra disposició les següents 2 adreces electròniques de contacte:
Per a consultes generals (publicitat, qüestions administratives, vot electrònic...): eleccions22_jg@copc.cat
Per adreçar-vos a la Junta Electoral: eleccions22_jejg@copc.cat
Així mateix, a l'espai web de les eleccions totes les persones col·legiades poden consultar les actualitzacions del procés electoral així com el diferentes documents disponibles.
Un dels moments més incòmodes i desconcertants durant l’exercici de la psicologia és ser denunciat/ada a la Comissió Deontològica (DEO), l’òrgan del COPC que salvaguarda i promociona els principis rectors de l'exercici de la professió i les directrius ètiques dels psicòlegs i les psicòlogues.
Quan això ocorre, s'han d'analitzar els fets denunciats mitjançant un procés que pot ser viscut amb un seguit d'emocions negatives per part de la persona denunciada. Aquest procés, a més, pot tenir la seva complexitat des del punt de vista administratiu.
Continuant amb la seva tasca pedagògica i amb l'objectiu d'apropar-se a les persones col·legiades amb materials pràctics i senzills, la DEO ha creat una infografia que ajuda el psicòleg o psicòloga durant el procés, des de la perspectiva de la persona denunciada, tot explicant:
Quines són les passes que se seguiran
Quant de temps passa entre una i altra
En quins moments es poden presentar al·legacions
Quins són els seus drets
Quins són els seus recursos
Esperem que aquest breu i senzill document ajudi a molts col·legiats i col·legiades a passar per aquest difícil procés, assistits per tots els recursos que el COPC posa a la seva disposició.
Barcelona Activa, l'agència de desenvolupament econòmic local de Barcelona, obre una licitació per a la contractació dels serveis de suport psicològic i atenció al malestar psicològic en modalitat preferentment presencial, amb l’objectiu de facilitar i promoure l’apoderament, l’autonomia i el benestar de les persones usuàries en el transcurs de la seva participació en els diferents serveis, accions i programes d’ocupació de Barcelona Activa.
DESCRIPCIÓ DE LA PRESTACIÓ
El servei de suport psicològic és un servei complementari a l’activitat que la persona participant realitzi a Barcelona Activa. En aquest sentit, la derivació al servei de suport psicològic es farà a través l’equip tècnic d’ocupació de Barcelona Activa. La finalitat és donar una atenció en aspectes psicològics que generin malestar a la persona i li dificultin avançar en l’assoliment del seu projecte professional.
IDONEÏTAT, MOTIVACIÓ I FINALITATS DEL CONTRACTE
El servei de suport psicològic està alineat amb el marc estratègic en matèria d'ocupació l’Acord de Ciutat per l’Ocupació de Qualitat on en el seu tercer eix es fa referència a la Innovació i Millora dels Processos amb la finalitat d‘afavorir la implementació, seguiment i avaluació de l’impacte de totes les accions; i per oferir una atenció integral de les persones aturades de Barcelona.
Dins d’aquest eix, es troba l’objectiu de Millorar els Processos d’Assessorament i Acompanyament en l’accés al mercat de treball i concretament el que estableix l’Ampliació dels Serveis i Programes existents per a l’orientació educativa i professional.
Aquest objectiu estratègic s’implementa des de Barcelona Activa amb un acompanyament a les persones en el seu procés de recerca de feina a partir dels eixos intrapersonals, psicosocial i de mercat de treball que la defineixen amb la finalitat d’augmentar les seves oportunitats d’accedir a un lloc de treball de qualitat. En aquest sentit es considera essencial pel progrés de la persona en l'objectiu professional l'atenció al seu benestar psicològic.
L’execució dels serveis de suport psicològic i atenció al malestar psicològic requereix d'una expertesa i coneixement tècnics en l'àmbit del suport psicològic, dels que Barcelona Activa no disposa. És per això que Barcelona Activa anuncia la licitació.
En aquest enllaç de la plataforma electrònica de contractació pública de la Generalitat de Catalunya es pot consultar tota la informació sobre l’anunci de licitació: dades de contracte, de l’anunci i documentació.
Les persones o empreses interessades a presentar proposta poden resoldre les preguntes freqüents a l'enllaç següent.
Termini de presentació d'ofertes: 03/05/22 14:00 h
El GT Altes capacitats (GTAC) de la Secció de Psicologia Educativa organitza una jornada sobre altes capacitats per donar a conèixer la diversitat existent dins d’aquest col·lectiu. S'hi actualitzarà, s'hi compartirà i s'hi clarificaran conceptes i experiències a través de diferents ponències gràcies a les quals es donarà a conèixer la feina que es realitza en aquest àmbit d'intervenció.
La Jornada Avenços i desmitificació en les altes capacitats intel·lectuals es programa per al proper 14 de maig, de 10 a 18 h, i podrà ser seguida presencialment des de la seu de Barcelona del COPC o telemàticament des de casa. Només cal inscriure's a la modalitat presencial o en línia en aquest enllaç a la pàgina d'inscripció.
El programa de la Jornada preveu la participació de les psicòlogues Cristina García, Clara Trens, Emma Plana, Jordina Pugés, Maria Beltrán, Mónica Cortés, Noelia de la Torre, Sylvia Sastre i la pedagoga Milagros Valera, els currículums de les quals podeu consultar al tríptic de la Jornada.
L'organització espera que professionals de la psicologia, de l'educació, estudiants i persones interessades en la temàtica s'inscriguin a la jornada per tal de poder personalitzar la intervenció educativa tenint en compte la diversitat i la doble excepcionalitat.